۱۳۹۵ آبان ۱۰, دوشنبه

برچسب گذاری یا تگ کردن



برچسب گذاری یا تگ کردن


 

استفاده از تگ ها در سایت و مطالب سایت و برچسب گذاری از اصول بسیار کاربردی سئو میباشد  آموزش برچسب گذاری یا تگ کردن از مواردی میباشد که به سایت شما بسیار کمک میکند،پس امتیار استفاده از تگ ها را از دست ندهید،البته تعداد استفاده از تگ هایتان  باید بهینه باشد چرا  با تکرار و اصرار بیش از حد در استقاده از تگ ، امتیاز استفاده از آن را یه هدر ندهید. اجازه دهید برچسب گذاری یا تگ کردن به شما کمک کند.اگر سایت شما قابلیت تگینگ دارد، میتوانید عبارت های کلیدی مهم خود را متناسب با متن هر صفحه به صورت تگ (Tag) ، تعریف کنید. برخی از این تگ ها می توانند صورت دیگر یک عبارت باشد که در بعضی موارد به جستجو می شود. حال با نمایش تگ ها در جایی از سایت (یا زیر هر نوشته) به موتورهای جستجو اجازه می دهید نتایج مرتبط با هر تگ را به عنوان یک صفحه جدید در سایت شما بخواند. این صفحه بعد از بایگانی شدن، یا تگ ها قابل جستجو خواهد بود.
نحوه برچسب گذاری محتوا

تعداد تگ های سایت چه قدر باید باشد ؟


تعداد تگ ها باید متناسب با سایت باشد. در سایتی که میزان تولید محتوا بالاست تعداد تگ ها هم می تواند زیاد باشد. تگینک را به درستی استفاده کنید. به عبارت دیگر تگینگ برای این منظور به سایت اضافه نشود که رتبه های سایت افزایش یابد، بلکه تگ باید در سایت و ساختار آن جایگاه داشته باشد تا گره گشای کاربر واقعی باشد. همواره تلاش کنید از آن در بهینه ترین حالت استفاده کنید. باز هم تاکید می کنم از این روش درست استفاده کنید. اگر نوشته ای دیدید که تنها چهار خط دارد اما هشت خط تگ زیرش ردیف شده است. زنگ خطر را به صدا در بیاورید و هر چه زودتر جلوی آن مدیر سایت یا بلاگر را بگیرید. قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظرتان بعنوان برچسب و استفاده بیش از حد از آنها تاثیری بر بهبود رتبه شما در نتایج گوگل نخواهد داشت و حتی ممکن است برای شما جریمه به همراه داشته باشد.

 

اجازه دهید یکبار دیگر به زبانی دیگر و همراه یا مثال برچسب گذاری را توضیح دهیم:

 

هر نوشته ای یک یا چند موضوع مهم دارد که می توان آن ها را با یک یا چند کلمه بیان کرد. به این کلمات برچسب یا تگ گفته می شود. هر کاربر می تواند برای نوشته ای که می خواند یا می نویسد برچسب تعریف کند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. در واقع تفاوت دیدگاه های کاربران باعث می شود یک نوشته برچسب های مختلف بخورد و این زیبایی “وب” است. با این حال کاربران نکته سنج به نوشته ها برچسب های دقیق میزنند و عموما از برچسب هایی با مفهوم بسیار کلی و عام پرهیز میکنند. خبر زیر را با هم بررسی می کنیم:

 

“سونی تلویزیون گوگل را معرفی کرد. حدود پنج ماه پیش گوگل از ساخت تلویزیونش با همکاری سونی خبر داد و قرار بود نخستین تلویزیون اینترنتی دنیا در پاییز توسط سونی ارائه شود. سرانجام شبی گذشته شرکت سونی تلویزیون اینترنتی گوگل را رسما در نیویورک معرفی کرد. تا از هفته اینده بتوانید تلویزیون، اینترنت و اندروید را یکجا داشته باشید.
این تلویزیون ها یک حالت کارکرد همزمان دوگانه هم دارند که می توانید برای مثال در بخشی از نمایشگر فیلم تماشا کنید و از بخشی دیگر توییت کنید. این تلویزیون ها دارای یک کنترل از راه دور جدید و عجیب هم هستند که سونی آن را اختراع کرده است. این کنترل به گونه ای طراحی شده که هم برای کنترل تلویزیون استفاده شود و هم بتوانید از طریق آن وب گردی کنید یا تلفن اندروییدی تان را کنترل کنید. تلویزیون گوگل از هفته اینده به بازار ارائه خواهند شد.” منبع خبر: marenji.ir

 

برای این خبر برچسب های ” همکاری سونی و گوگل” تلویزیون گوگل” و ” تلویزیون اینترنتی گوگل ” را انتخاب می کنم. اگر کسی روی این برچسب ها کلیک کند و به این خبر مراجعه نماید مایوس نمی شود زیرا خبر کاملا مرتبط با برچسب ها است. تعریف برچسب ها به صورت گوگل، سونی، اندروید، تلویزیون، نمایشگر، فیلم، اختراع، و ب گردی، هفته آینده، پاییز، شب گذشته. اینترنت، کارکرد همزمان دوگانه و … هر چند که کلمات انتخاب شده دقیقا در متن خیر آمده اند. روش مناسبی نیست و خوانندگان را مایوس می کنید.
اگر قرار بود برای این نوشته تنها یک برچسب تعریف شود، انتخابم “تلویزیون اینترنتی گوگل ” خواهد بود. به طور کلی بهتر آن است که تعداد برچسپ ها به حداکثر ۷ مورد محدود شود و در اغلب موارد ۳ مورد کافی است.

 

بنابراین برچسب گذاری صحیح مطالب است که به کاربران سایت شما کمک می‌کند تا سریعتر مطالب مورد علاقه خود را پیدا کنند و مطالب تان با برچسب های با ارزش در موتورهای جستجو  ایندکس شوند.


علاوه بر برچسب ها که در سئو مطالب بسیار حایز اهمیت هستند،موارد بسیار دیگری هستند که در سئو پست ها باید حتما و حتما رعایت کنید،پس بهتر است که آموزش سئو پست را حتما بخوانید تا شما نیز به قوانین بسیار مهم و کاربردی که در پست هایتان باید رعایت کنید در نظر بگیرید.

منبع مطلب تگینگ یا برچسب گذاری برگرفته از سایت سئو یار میباشد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر