۱۳۹۵ آبان ۲۵, سه‌شنبه

افزایش سرعت سایت با افزونه wp super cache

افزایش سرعت سایت با افزونه wp super cache


یکی از موارد مهم در سئو، سرعت بارگزاری سایت می باشد. چون در این صورت بازید کنندگان از وب سایت لذت برده و اکثرا به شما رجوع می کنند و باعث افزایش کسب و کارتان می گردد. بدین منظور افزونه ی قدرتمند wp super cache در وردپرس، ایجاد شده است. شما برای افزایش سرعت سایت با افزونه wp super cache می توانید صفحات داینامیک php وب سایت خود را به صورت صفحات استاتیک html کش کنید. در واقع  افزونه wp super cache فایل های php را فشرده کرده و خروجی های html و نیز صفحاتی که در آن ها تغییراتی رخ نداده، از جمله صفحات بدون نظر، را کش می کند. با این فرایند، کوئری هایی که سمت سرور فرستاده می شود، کاهش یافته و سرعت بارگزاری سایت افزایش می یابد.

ما در این مقاله قصد داریم افزونه ی wp super cache را به شما معرفی و نحوه ی نصب و تنظیمات آن را برای شما آموزش دهیم. پس اگر سئو سایتتان برای شما مهم می باشد، تا آخر مقاله همراه ما باشید.

کش (cache)در اصل چیست؟


کش یک حافظه ی سریع ، موقت و گران قیمت می باشد که بین پردازنده و RAM قرار دارد. یعنی اگر پردازنده احتیاج به داده ای داشته باشد، ابتدا به حافظه ی کش سر زده و اگر نبود سراغ RAM می رود.

در حقیقت کار افزونه wp super cache نیز همین می باشد. این افزونه با ذخیره ی اطلاعات در حافظه ی کامپیوتر، باعث افزایش سرعت در رفرش سایت و یا وارد شدن به صفحات دیگر می شود.

نمایش صفحات استاتیکی به کاربر


صفحات استاتیکی به اکثر کاربر نمایش داده خواهد شد. اما زمانی که کاربر دیدگاهی می نویسد، ممکن است در آن مشخصات خود از جمله ایمیل را وارد کند. در این صورت از روش دیگری به نام legacy برای کش استفاده می کند. پس به طور کلی سه دسته از افراد می توانند صفحه ی استاتیکی را مشاهده کنند:

کاربرانی که وارد وردپرس نشده اند .

کاربرانی که دیدگاهی در سایت شما ارسال نکرده اند .

کاربرانی که مطالب رمز دار را ندیده اند

افزونه WP Super Cache از سه روش برای کش کردن صفحات سایت شما استفاده می کند (به ترتیب بر اساس سرعت بارگزاری):

روش های کش کردن افزونه WP Super Cache



  • Mod_Rewrite




این روش روش سریعی در بارگزاری و کش صفحه می باشد. این روش کد های php را در نظر نگرفته و فقط صفحات html مورد نیاز کاربر را نمایش می دهد. در این روش اگر از پیوند یکتا سفارشی در وردپرس استفاده نمی کنید، باید سرور شما از ماژول Mod_Rewrite پشتیبانی کند.

  • PHP




در این روش به کمک php می توانید صفحات استاتیکی را مشاهده کنید. این روش همانند روش بالا پر سرعن بوده و تنظیمات خاصی ندارد. همچنین در این روش لازم نیست که فایل .htaccess را ویرایش کنید. البته با این روش نمی توانید تمامی صفحات را به طور استاتیک مشاهده کنید.

این روش برای تازه کاران مناسب می باشد.

  • Legacy caching




این روش صفحات را برای کاربران شناخته شده ی وردپرس، مانند کاربران وارد شده و ، کاربرانی که دیدگاهی فرستاده اند، کش می کند. این روش با این که انعطاف پذیری بالایی دارد اما بسیار کند می باشد. در این روش نیز نمی توانید تمامی صفحات را به طور استاتیک مشاهده کنید.

نحوه نصب و راه اندازی افزونه WP Super Cache


ابتدا افزونه را نصب کنید، اگر در حین نصب متوجه ی خطایی شدید، روی plugin admin page کلیک کنید. با این کار وارد تنظیمات افزونه می شوید، در این جا تیک گزینه ی Caching Off را به (Caching On (Recommended تغیییر دهید.

در قسمت Caching :

Use mod_rewrite to serve cache files

در قسمت Miscellaneous :

Compress pages so they’re served more quickly to visitors
۳۰۴ Not Modified browser caching. Indicate when a page has not been modified since last requested
Don’t cache pages for known users
Cache rebuild. Serve a supercache file to anonymous users while a new file is being generated

و در آخر، در قسمت Advanced :

Extra homepage checks. Very occasionally stops homepage caching

را انتخاب و سپس برروی دکمه Update Status کلیک کنید. بعد از انجام این فرآیند با یک هشدار در کارد زرد رنگ مواجه می شد. برای این کار نیز روی دکمه ی Update Mod_Rewrite Rules Button کلیک کنید. و می بینید که کادر زرد رنگ به سبز تبدیل می شود.

حال اگر به سایت خود سر بزنید، متوجه افزایش سرعت سایت خود می شوید.

خب امید وارم آموزش امروز نیز برای شما موثر واقع شده باشد و ما شاهد افزایش سرعت سایت شما باشیم. ما در سایت وب یار آموزش های دیگری نیز در مورد بهینه سازی سایت با gtmetrix بیان نموده ایم. برای طلاعات بیشتر می توانید به کانال وب یار webyar_net@ سر بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر