۱۳۹۵ آبان ۳, دوشنبه

آپدیت الگوریتم پنگوئن


 آپدیت الگوریتم پنگوئن


 با مطلب آموزشی  آپدیت الگوریتم پنگوئن توسط وب یار خدمت شما دوستان با دانش وب یاری خود هستیم،گری یکی از تحلیل گران گوگل است که در مقاله آموزشی زیر به تحلیل اطلاعات بیشتر و بروزرسانی شده تری از تحلیل الگوریتم پنگوئن پرداخته است.


 درادامه مطلب همراه ما باشید تا گام به گام به تحلیل الگوریتم پنگوئن از دید گری بپردازیم.

 

پنگوئن عمدتا ( اما نه منحصرا ) به بررسی لینک های اسپم می پردازد.


گوگل اعلام کرد که پنگوئن الگوریتم وب-اسپم است و بیشتر روی لینک های اسپم تمرکز می کند. اگر وب سایت شما توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شده بود باید لینک های سایت را بررسی می کردید.
پنگوئن تنها مربوط به لینک ها نیست ، بلکه دسته ای از سیگنال های مرتبط با سایت منبع را مورد بررسی قرار می دهد. لینک ها تنها فاکتوری هستند که بیشتر دیده می شوند و به همین دلیل بیشتر در مورد آن صحبت می کنیم. در واقع الگوریتم پنگوئن فاکتورهای دیگر را در سایت منبع ، نه در سایت مورد هدف ، بررسی می کند و پس از آن بر اساس این سیگنال های خاص برای سایت تصمیم گیری می کند.



[caption id="attachment_5733" align="aligncenter" width="650"]آپدیت الگوریتم پنگوئن آپدیت الگوریتم پنگوئن[/caption]

 

سایت های لینک دهنده مهم هستند.


این تنها لینک نیست که ممکن است مشکل ایجاد کند ، وب سایتی هم که به سایت شما لینک می دهد (سایت منبع) نیز ممکن است مشکل ساز شود. اگر بیشتر لینک های سایت تان از صفحات پروفایل های خالی ، صفحات پروفایل انجمن ها و سایت های مشابه باشد ، الگوریتم پنگوئن این نوع لینک ها را در نظر نخواهد گرفت.
برای مثال در بسیاری مواقع مشاهده می شود که مدیران سایت ها هزاران لینک از پروفایل های خالی در فروم ها و سایت های دیگر به سایت خود ایجاد می کنند. این لینک ها توسط الگوریتم پنگوئن جدید نادیده گرفته خواهند شد.
اگر شما نگاهی به یک صفحه بیاندازید ، کاملا واضح است که لینک ها برای دلیلی خاص که فریب دادن الگوریتم رتبه بندی است در این صفحه درج شده اند . اما نه تنها الگوریتم گوگل بلکه هیچ الگوریتم دیگری از این لینک ها برای رتبه بندی استفاده نخواهد کرد.
هنگامی که با این صفحات برخورد می کنید به راحتی می توانید برای حذف یا disavow کردن این نوع لینک ها تصمیم بگیرید. و این همان کاری است که الگوریتم پنگوئن انجام می دهد. در واقع پنگوئن سیگنال های مورد نظر را از جمله نوع صفحه ای که از آن لینک گرفته شده ، هدف از لینک داده شده و … را در سایت منبع تحلیل می کند و بر اساس این اطلاعات برای پذیرفتن یا نادیده گرفتن لینک ها تصمیم می گیرد.

 

الگوریتم پنگوئن جدید این لینک ها را نادیده می گیرد.


 

الگوریتم پنگوئن قدیمی وب سایت هایی که تعداد زیادی از این لینک ها داشتند را جریمه می کرد. الگوریتم پنگوئن جدید به سادگی این نوع لینک ها را نادیده می گیرد ، در واقع انها هیچ ارزش مثبت یا منفی نخواهند داشت.
به طور کلی افراد بسیاری در ایجاد این لینک ها زیاده روی می کنند بدون اینکه حتی کوچکترین تاثیری از درج انها احساس کنند. اما اگر دوباره این کار را تکرار کنند تیم مجازات دستی گوگل نگاه عمیق تری به این موضوع خواهد کرد.

 

گوگل لینک هایتان را برچسب می زند .


 

گوگل تمامی لینک های سایت شما را بررسی و برچسب گذاری می کند. بر چسب ها لینک ها را دسته بندی می کنند ، برای مثال مشخص می کند کدام لینک ها ، لینک های فوتر و کدام لینک ها disavowed هستند. این برچسب ها برای رتبه بندی سایت ها به گوگل کمک می کنند و همچنین تیم مجازات دستی گوگل با توجه به آنها تصمیم می گیرد که باید برای یک سایت مجازات اعمال کند یا نه .
انواع مختلفی از لینک ها در فضای مجازی موجود است ، به عنوان مثال footer links، penguinized links و تمامی این نوع لینک ها برای اطلاعات تیم گوگل ، بر چسب های مشخصی دریافت می کنند.
اگر تیم مجازات دستی گوگل به هر دلیلی سایتی را بررسی کردند و متوجه شود که بیشتر لینک های آن دارای برچسب پنگوئن هستند ، نگاه عمیقی به عملکرد و هدف مدیر سایت برای انجام این کار خواهد داشت.

 

توصیه می کنیم با توجه به حساسیت های الگوریتم پنگوئن جدید از ایجاد لینک های خودکار و بی ارزش برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو استفاده نکنید . بهترین کار استفاده از روش های سئو سفید است که شما را به نتایج پایدار می رساند . اگر هنوز اقدامی نکرده اید،سئو سایت خود را با تحلیل اولیه رایگان به وب یار بسپارید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر