۱۳۹۵ آبان ۲۴, دوشنبه

افزونه انتشار مطالب در گذشته

افزونه انتشار مطالب در گذشته


 

در این اموزش قصد داریم شما را با افزونه انتشار مطلب در گذشته آشنا کنیم. احتمالا در بسیاری از سایت ها و وبلاگ‌های وردپرسی متوجه تفاوت تاریخ انتشار پست ها شده باشید. به این صورت که زمان انتشار مطالب را در گذشته و به صورت ۱ ساعت پیش، ۱ هفته پیش، ۱ ماه پیش و... نمایش می دهد. در صورتی که مطالب سایت شما به فرمت تاریخ، ساعت، روز و... می باشد. ممکن است شما نیز از داشتن این نوع فرمت تاریخ انتشار مطالب درگذشته بر روی پست های خود لذت می برید.


اگر شما می خواهید تاریخ انتشار مطالب خود را به این فرمت بنویسید، ما به شما افزونه ی Meks Time Ago ( افزونه انتشارمطالب درگذشته) را معرفی می کنیم. پس تا آخر این مقاله ما را همراهی بفرمایید.




افزونه ی Meks Time Ago



توسط این افزونه ی قدرتمند می توانید بدون هیچ فعالیتی، فرمت تاریخ انتشار مطالب سایت خود به گذشته را بنویسید.


افزونه ی Meks Time Ago تا کنون بیش از ۵۰۰۰ بار نصب شده و امتیاز ۵ ستاره را کسب کرده است.




مراحل نصب افزونه ی Meks Time Ago



پس از این که افزونه ی Meks Time Ago را نصب کردید، از قسمت پیشخوان وارد بخش تنظیمات و سپس همگانی شده و فیلد های مربوط به آن را شخصی سازی نمایید.


اکنون به توضیح تک تک این فیلد ها می پردازیم.




Apply “time ago” format to :


 

برای آن که زمان انتشار پست را بر اساس روز بسازید، می توانید تیک گزینه ی Data را فعال کنید. اما اگر تیک گزینه ی Time را نیز فعال کنید، می توانید مدت زمان گذشته از انتشار پست را بر اساس ساعت و دقیقه نمایش دهید. با انتخاب یکی از این موارد، می توانید مدت زمان گذشته از انتشار پست را تعیین کنید.




Apply to posts not older than:


 

در این قسمت می توانید مشخص کنید که پس از گذشت زمان تعیین شده در این فیلد، که بر اساس دقیقه، ساعت، روز یا ماه می‌باشد، نوع نمایش تاریخ انتشار به چه صورت باشد و هنگامی از این زمان گذشت، با الگوی سابق تاریخ را نشان داده شود.




Place “ago” word:


 

برای مشخص کردن این که فیلد زمان نمایش داده شده قبل یا بعد از زمان مشخص، نمایش داده شود، می توانید از این بخش استفاده کنید.




Rewrite “ago” word :


در این بخش می توانید مشخص کنید که عبارت دلخواه شما برای نمایش چه چیزی باشد. عبارت پیش فرضی که در افزونه ی Meks Time Ago برای این کلمه به کار می رود، عبارت ago است. شما می توانید در این فیلد این عبارت را تغییر داده و کلمه ی دلخواه خود را وارد کنید.


پس از اعمال این تنظیمات، تغییرات را ذخیره کرده  تا متوجه تفاوت زمان انتشار مطالبتان شوید.


اما اگر پس از نصب متوجه شدید که این افزونه(Meks Time Ago) با قالب سایت شما سازگار نیست، لازم است که توابع مورد نیاز را در وب سایت خود به کار ببرید. ما به شما دو راهکار را پیشنهاد می دهیم.



۱- نصب افزونه WP-RelativeDate


این افزونه تلاش می کند که تاریخ سابق را به فرمتی که تنظیم کردید، تبدیل کند.



۲- نوشتن کد زمان انتشار مطلب


اگر نمی خواهید که از افزونه ی WP-RelativeDate استفاده کنید، می توانید به صورت دستی کد و توابع مربوطه را وارد کنید.


برای این کار فایل فانکشن (functions.php) قالب خود را باز کرده و کد زیر را در آن کپی کنید:




۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
۱۲
۱۳
۱۴
۱۵
۱۶
۱۷
۱۸
۱۹

add_filter('the_time', 'timeago');

function timeago()

global $post;

$date = $post->post_date;

$time = get_post_time('G', true, $post);

$time_diff = time() - $time;

if ( $time_diff > 0 && $time_diff < 24*60*60 )
$display = sprintf( __('%s ago'), human_time_diff( $time ) );
else
$display = date(get_option('date_format'), strtotime($date) );

return $display;

 

سپس این تابع را در فایل مربوط به نوشته مطالب خود، که معمولا single.php می‌باشد، در جایی مناسب فراخوانی کنید و سرانجام روی ذخیره ی تغییرات کلیک کرده و تغییرات را مشاهده کنید.


امیدواریم آموزش امروز برای شما مفید واقع شده باشد. وب یار سعی دارد با آموزش های گام به گام خود، موفقیت شما را تضمین کند. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه می توانید با متخصصین ما در تلگرام Webyar_net@ در تماس باشید



 


 


 


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر