۱۳۹۵ آذر ۶, شنبه

طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو


مفهوم طراحی سایت Responsive با توجه به اینکه امروزه فناوری اطلاعات و اینترنت بخش بزرگی از زندگی روزمره را در برگرفته است و می بایست طیف گسترده ی دستگاه هایی که با استفاده از آنها می توان به اینترنت دسترسی داشت را در نظر گرفت، مطرح گردید.

بنابراین انعطاف پذیری سایت، یا طراحی سایت Responsive یکی از مهمترین شاخص های یک طراحی سایت با کیفیت بوده و عامل پیشرفت کسب و کار اینترنتی می گردد. در این مقاله قصد داریم بهتر و دقیق تر به این موضوع بپردازیم.

[caption id="attachment_6022" align="aligncenter" width="920"]طراحی سایت ریسپانسیو طراحی سایت ریسپانسیو[/caption]

طراحی سایت واکنش گرا (Responsive) چیست؟


سایت واکنش گرا (Responsive) به سایتی گفته می شود که با توجه به دستگاهی که کاربر برای مشاهده سایت استفاده می کند واکنش نشان می دهد.

بنابراین سایت واکنش گرا (Responsive) بدین معنا است که اگر با تبلت، گوشی یا هر وسیله دیگر با هر اندازه که باشد به یک سایت واکنش گرا مراجعه کنید، طول و عرض سایت هم اندازه با دستگاه شما خواهد شد. در ادامه به اهمیت طراحی سایت واکنش گرا می پردازیم.

 

اهمیت طراحی سایت واکنش گرا(Responsive)


یک طراحی سایت Responsive می تواند بسیار به رشد و کیفیت سایت شما کمک کند. باتوجه به آمار های اخیر بسیاری از کاربران متصل به اینترنت از گوشی یا تبلت خود استفاده می کنند، که ایران مستثنا از این آمار نیست.

پس در صورتی که می خواهد این طیف گسترده از کاربران را از دست ندهید طراحی وب سایت واکنش گرا (Responsive) نیاز اصلی شماست. اما ممکن است سؤالی مطرح گردد که آیا طراحی سایت واکنش گرا (Responsive) تاثیری در سئو سایت دارد یا خیر که در ادامه به روشن شدن این مسئله می پردازیم.

 

تأثیر طراحی سایت Responsive در سئو سایت


زمانی که شما مطلبی را جستجو می کنید معمولاً مشاهده می کنید که گوگل توصیفی را از سازگار بودن سایت های نتیجه به شما نشان می دهد، که همین نشانه ی اهمیت دادن گوگل به این مسئله است.

از طرفی دیگر گوگل قسمتی در سایت خود قرار داده است که میزان واکنش گرایی سایت شما را تست می کند و Responsive  بودن آن منجر به افزایش رنک وب سایت شما می گردد.

از طرفی دیگر وقتی کاربر با گوشی یا تبلت خود وارد سایت شما می شود به راحتی توانایی دسترسی به مطالب را خواهد داشت و این یک امتیاز مثبت برای شما به حساب می آید و احتمال اینکه کاربر دوباره به سایت شما سر بزند خیلی زیاد تر می شود که این امر باعث افزایش بازدید کننده وب سایت و افزایش سئو سایت شما می شود. بنابراین از اهمیت و مزایای طراحی سایت واکنش گرا (Responsive) غافل نمانید.

 

مزایای طراحی سایت واکنش گرا (Responsive  )


در این بخش به بیان سریع مزایای ساخت و طراحی سایت به صورت واکنش گرا (Responsive  ) می پردازیم.
  • سازگاری با همه سایزهای نمایشگرهای مختلف مانند موبایل، تبلت و لپ تاپ و...

  • نمایش مناسب سایت در طیف وسیعی از مرورگر های جدید و قدیمی

  • انعطاف پذیری بالا و کارآمد

  • مقرون به صرفه بودن (به نسبتطراحی سایت با نسخه موبایل )

  • رتبه بهتر و بالاتر در گوگل

  • افزایش قدرت سئو سایت(به دلیل پوشش همه کاربران)

  • افزایش بازدیدکنندگان سایت

  • محبوبیت بیشتر در بین موتور های جستجوگر


 

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده، اگر شما یک کسب و کار اینترنتی دارید یا جذب مخاطب واقعی و داشتن کاربران ثابت برای شما اهمیت دارد. همچنین با توجه به اینکه آینده ی دنیای اینترنت در دست گوشی های موبایل و تبلت ها است، استفاده از یک طراحی سایت واکنش گرا اهمیت دادن به کاربران بوده و  تاثیر قابل توجهی در کیفیت سایت شما و فروش محصولات و خدماتتان خواهد داشت. تیم طراحان و متخصصین وب یار Responsive بودن یک وب سایت را جزء استانداردهای طراحی دانسته و آن را امری جداناپذیر از طراحی سایت می دانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر