۱۳۹۵ آبان ۱۷, دوشنبه

طراحی سایت کاربر پسند

طراحی سایت کاربر پسند


بدون شک  ظاهر سایت و طراحی سایت کاربر پسند مهم ترین مقوله در ابتدایی ترین قدم های طراحی سایت میباشد،ابتدایی ترین قدمی که منجر به بازدهی بالا برای همیشه میشود،پس طراحی سایت با ظاهر کاربر پسدانه بسیار حایز اهمیت میباشد،به جهت اهمیت همین موضوع در ادامه مطلب طراحی سایت کاربر پسند همراه ما باشید تا به اصول مهمی که در طراحی سایت خود باید به آن توجه کنید تا ظاهر سایت شما مورد پسند کاربران واقع شود دست یابید.

 

[caption id="attachment_5824" align="aligncenter" width="740"]طراحی سایت کاربر پسند طراحی سایت کاربر پسند[/caption]

اهمیت طراحی سایت کاربر پسند:


طراحی سایت کارپسند مقوله ای می باشد که هم خود کاربران با آن بها داده و هم اینطور موتورهای جستجوگر بخصوص گوگل که یکی از مهمترین پارامترهای اصلی افزایش رنکینگ شما و جلب توجه گوگل، طراحی سایت کاربر پسند می باشد. متاسفانه برخی از طراحان وب از یکسری نکات در طراحی چشم پوشی کرده مانند اصول طراحی و روانشناسی رنگ ها، سرعت بارگذاری سایت،استفاده از تصاویر بی کیفیت و نامناسب و غیره که درادامه به توضیح دقیق آنها می پردازیم.

پارامترهای مهم در طراحی سایت کاربرپسند:

سادگی کار با سایت کاربر پسند:

طراحی نامناسب باعث خستگی و گریز کاربر خواهد شد،طراحی خود را اصولی و باهدف پیش ببرید.نیاز کاری وب سایت خود را آنالیز کنید که اغلب شامل موارد ذیل می باشد:
  • از دید کاربر ببینید و بیندیشید،یعنی ببینید که چه کاربرانی از سایت شما استفاده خواهند کرد به دنبال چه چیزی در سایت شما خواهند بود و چه چیزی آنها را مشتاق در باقی ماندن و گشت و گذار در وب سایت شما می نماید.برای مثال سایت دی جی که یک سایت فروشگاهی مطرح و دارای سایتی کاربر پسند می باشد، طراحی خود را به گونه ای انجام داده که علاوه بر سادگی کاربا سایت مشتری را تشویق به دیدن سایر محصولات نموده مانند دسته بندی های مناسب،مقایسه محصولات، بنرهای مناسب تبلیغاتی در اسلایدشو و.......... که همه این آنها در کاربر پسند بودن سایت تاثیر بسزایی داشته.


نکته مهم دیگر پیش بینی مشکلات کاربران می باشد که کاربران با چه مشکلاتی در استفاده از وب سایت شما روبرو خواهند بود و چگونه به برطرف کردن آن مشکلات کمک کنیم و طراحی ما به چه صورتی باشد که کاربر با مشکل برنخورد. مثلا برای سایتی که دارای صفحات زیادی می باشد نقشه سایت در نظر بگیرید تا راهنمای کاربرانتان باشد که در صفحات وب سایت شما سردرگم نشوند.

پس همیشه خود رابجای کاربران در استفاده ازوب سایت قرار دهید.
  • آینده نگر باشید، وقتی در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود آینده نگری می کنید که به چه نقطه ای از کار می خواهید برسید و چه اقداماتی می خواهید در این راستا انجام دهید، در زمینه ی طراحی وب سایت خود نیز همین کار را باید انجام دهید.از خود چند سوال را بپرسید:

  1. هدف از طراحی سایت شما چیست؟

  2. این وب سایت به چه مرحله ای در آینده قرار است برسد؟

  3. گسترش کاری شما چگونه خواهد بود و چه نیازهایی از کاربران را برطرف خواهد کرد؟


این سوالاتی ست که تیم کاری طراحی سایت وب یار از تک تک مشتریان خود در ابتدای کار می پرسند که در طراحی و بروز رسانی وب سایت مدنظرگرفته شوند.

دسترسی سریع به منوها و مطالب:

مطالب و منوهای سایت را به گونه ای طراحی نمائید که کاربران سریعا به موضوع مدنظر خود دست یابند مثلا قسمت مهم تماس با ما که مهم ترین قسمت در وب سایت کاری شما می باشد را در دید کاربران قرار دهید علاوه بر گنجاندن در منو سایت در هدر یا فوتر سایت نیز بگنجانید که در سئو فوتر سایت نیز اهمیت داشته.

مثلا برای فروشگاه های اینترنی دسته بندی منظم محصولات،جستجوی محصولات و....... را باید درنظرداشت.

طراحی منو اهمیت فراوانی دارد،چگونگی طراحی منوبصورت آبشاری یا ساده،قرارگیری در بالای سایت،سمت راست یا چپ، شیشه ای بودن منو،ثابت بودن منو با اسکرول صفحه وغیره که در طراحی کاربرپسند باید باتوجه به زمینه ی کاری و دسترسی کاربران درنظرگرفته شود.

در نتیجه به محل گنجاندن،خوانایی ،دسترسی سریع و گیرایی مطالب وب سایت خود توجه نمائید.

 

[caption id="attachment_5826" align="aligncenter" width="696"]سایت کاربر پسند سایت کاربر پسند[/caption]

 

استفاده ازطراحی واکنشگرا(ریسپانسیو):

امروزه که اکثراکاربران باگوشی و تبلت به وب گردی می پردازند و به این خاطرقابلیت واکنشگرا حتما در طراحی سایت باید در نظرگرفته شود.هدف از طراحی سایت ریسپانسیوراحتی کار کاربران و عدم بهم ریختگی وب سایت شما می باشد و همچنین حذف نسخه موبایل می باشد زیرا در طراحی نسخه موبایل نیاز به دو طراحی داریم که با تکنولوژی ریسپانسیو نسخه های موبایل منسوخ گردیدند. از مزایای طراحی سایت ریسپانسیو میتوان به سازگاری با اسمارت فون ها،تبلت ها و نوت بوک ها وغیره اشاره نمود. در کل بزرگترین مزیت سایت های ریسپانسیو افزایش آمار بازدید وافزایش رنکینگ و سازگاری باتمام مرورگرها وغیرمیتوان اشاره کرد.برای یادگیری طراحی سایت ریسپانسیو و اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو میتوانید مطلب آموزشی طراحی سایت ریسپانسیو را بخوانید.

استفاده ازروانشناسی رنگ ها:

یک طراح خوب باید برعلم روانشناسی رنگ ها تسلط داشته و تاثیر رنگ ها برببینده رابداند،اصول رنگ بندی و استفاده از رنگ ها در طراحی سایت می بایست بصورت اصولی انجام شود زیرا اولین چیزی که کاربر آن راخواهد دید ظاهر و قالب سایت شماست و تاثیر آن برروح و احساس ببینده است که او رابه جذب و ادامه کار ترغیب می کند.در طراحی کاربرپسند از رنگ ها استفاده بجا ومناسب نمائید.مثلا برای یک سایت رستوران از رنگ ها قرمز،نارنجی،سفید،زرد و ترکیب این رنگ ها استفاده نمائید برای وب سایت های تجاری از رنگ های آبی ،خاکستری،سفید، سبز پررنگ و ترکیب آنها استفاده کنید در طراحی سایت کاربرپسند به این مقوله توجه فراوان نمائید زیرا دید کلی و گیرایی سایت برروی رنگ و ظاهرسایت شماست.مطلب روانشناسی رنگ ها و اصول روانشناسی رنگ ها قبل از استفاده از رنگ ها در طراحی سایت حتما مطالعه بفرمایید.

سرعت بارگذاری سایت:

سرعت لودشدن سایت حائزاهمیت بوده مخصوصا درکشورهایی که با مشکل سرعت پایین اینترنت مواجه هستیم هرچه سرعت بارگذاری سایت پایین باشد، کاربران را درانتظاری خواهیم گذاشت که موجب رهاکردن وب سایت شما خواهدشد مخصوصا از سمت کاربران کم حوصله. سرعت لودشدن .سرعت لودبالا یعنی دسترسی سریع کاربران به هدف خود که وب سایت شما می باشد.

عوامل بسیاری در دیرلود شدن سایت شما تاثیر می گذارند ازجمله میتوان به عدم فضای کافی هاست،سنگین بودن کدها،استفاده از تصاویر باحجم بالا، استفاده از تصاویر فلش و.... اشاره نمود. بارگذاری با تاخیر کاربرپسند نخواهد بود و بررنکینگ شما اثر سوء خواهد داشت و بهتر آن است که سرعت لود زیر ۳ ثانیه باشد.

توجه به تایپوگرافی:

تایپوگرافی در سایت شامل:زیبایی شناسی متن، خوانایی،ترازبندی و رعایت فاصله و استفاده از فونت های فارسی و انگلیسی استاندارد در وب سایت می باشد که در طراحی سایت کاربرپسند همانقدر که رنگ بندی اهمیت دارد تایپوگرافی نیز اهمیت ویژه ای داشته برای آشنایی بیشتر به این مبحث به مقاله تایپوگرافی در وب سایت وب یار مراجعه نمائید.

در نتیجه متوجه شدیم طراحی سایت کاربرپسندبا توجه به استانداردهای طراحی سایت و استانداردهای سئو صورت می گیرد و داشتن وب سایت کاربرپسند و دارای رنکینگ خوب هویت کاری شماست و باعث افزایش مشتریان شما می شود پس نیاز داریم طراحی وب سایت خود را به دست طراحان حرفه ای بسپارید.تیم کاری وب یار با توجه به استاندارهای طراحی سایت و اصول و الگوریتم های روز سئو اقدام به طراحی سایت مشتریان خود می نماید زیرا موفقیت کاری شما هدف کارماست.

 

 

 

 

 

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر