۱۳۹۵ مهر ۲۹, پنجشنبه

ویژگی های وردپرس 4.6 پپر

ویژگی های وردپرس ۴.۶ پپر


 

وردپرس ۴.۶ که آخرین نسخه از ورد پرس است به نام ورد پرس پپرمنتشر شد،در مقاله آموزشی امروز به بیان ویژگی های وردپرس ۴.۶  پپر برای شما میپردازیم.مثل همیشه با مقالات آموزشی وب یار همراه باشید و با صرف زمان کم به اطلاعات جامع و مفید در خصوص انتشار ورد پرس ۴.۶ پپر برسید.

تیم ورد پرس هدف از انتشار این نسخه را تمرکز بر روی موارد مهم سایت با احساس پنل کاربری راحت تر برای کاربران اعلام کرده است.

ویژگی های ۴.۶Pepper WordPress:


 نکته مهم : کاربران گرامی که از سیتم مدیریت محتوا وردپرس استفاده میکنید،حتما قبل از بروزرسانی وردپرس خود بک آپ کامل( دیتابیس و فایل ها)‌خود بگیرید.

  1. بروز رسانی آسان:




در نسخه ۴.۶ وردپرس با استفاده از AJAX ‌ محیط کاربری ساده تری برای کاربران فراهم شده است،که زمانی که افزونه ای را نصب و یا بروزرسانی و یا پاک میکنید در همان صفحه ای که هستید باقی میمانید.این مسئله باعث قابل تحمل تر شدن اعمال آپدیت ها میشود.

  1. استفاده از سیستم فونت بومی سیتم عامل:




گرچه این تغییر مممکن است جزیی به حساب بیایید،اما در نسخه ۴.۶ وردپرس سیستم مدیریت محتوا وردپرس از همان فونتی استفاده میکند که سیستم عامل شما استفاده میکند،این تغییر باعث بهبود عملکرد و همچنین بهبود تجربه کاربری میشود، استفاده از فونت سیستم باعث سریع تر شدن زمان لود شدن،مخصوصا هنگامی که آفلاین کار می کنید، می شود.

 

۴.تشخیص لینک های خراب


یکی از دغدغه های مهم صاحبان سایت ها و سئو کاران به وجود آمدن لینک های خراب است که به شدت بر سئو سایت شما تاثیر منفی میگذارد و بسیاری از زحمات شما را که برای سئو سایتتان کشیده اید به هدر میدهد،در نسخه ۴.۶ وردپرس در صورتی که لینک خرابی وجود داشته باشد در قسمت ویرایشگر متن ورد پرس در زمان نوشتن نوشته به صورت اتوماتیک دور کلمه با لینک قرمز نقطه چین میکشد و لینک را به رنگ قرمز نشان میدهد.

۵.پشتیبانی از ایموجی ها


نسخه وردپرس ۴.۶ از آخرین شخصیت های ایموجی یونیکد ۹ پشتیبانی می کند که در طراحی سایت بسیار مفید و کاربردی است.

۶.بازیابی محتوا:


در ورد پرس ۴.۶ نسبت به نسخه های قبلی وردپرس بازیابی محتوا در زمان نوشتن محتوا آسان تر شده است،در حالیکه در نسخه های قبلی پس از گذشت مدت زمان طولانی از نوشتن نوشته در صورت ذخیره نکردن امکان حذف نوشته وجود داشت.

ورد پرس ۴.۶ به صورت خودکار هر ۱۵ ثانیه یکبار ذخیره محتوا را انجام میدهد.و این قابلیت بازیابی محتوا را بسیار ساده کرده و از حافظه cache مرورگر می توان مطالب را بازیابی کرد. ورد پرس ۴.۶ اکنون مرورگر شما را وادار می کند تا هر ۱۵ ثانیه محتوا را ذخیره کند.

 

ویژگی های جدید وردپرس برای برنامه نویسان:


۱ .نکات Resource:

 

در برخی مواقع،توسعه دهندگان یک دامنه را برای چند پلاگین prefetch کنند.در نسخه وردپرس ۴.۶ مرورگرها صفحات مشخص را prefetch می کنند،آن ها را رندر می کنند و از DNS lookup مراقبت می کنند و ارتباط handshake (DNS, TCP, TLS)را آغاز می کنند.تمام این عملیات در پس زمینه اتفاق می افتد.
۲.requests

در نسخه های قبلی،وردپرس فقط اجازه ی یک درخواست HTTP در یک لحظه را می داد.اما در وردپرس ۴.۶ کتابخانه PHP جدیدی معرفی شده که در یک لحظه درخواست های HTTP پارالل ایجاد می کند.این مسئله باعث بهبود چشمگیر عملکرد می شود

  1. به‌روزرسانی کتابخانه‌های جاواسکریپت



 

 

کتابخانه های جاوا اسکریپت وردپرس نیز در نسخه ۴.۶ آپدیت شدند تا باعث بهبود عملکرد شوند. از جمله مهم ترین بروز رسانی های انجام شده میتوان به بروز رسانی کتابخانه های  Masonry , imagesLoaded  MediaElement.js , TinyMCE , Backbone.js و… اشاره کرد.
۴.استانداردسازی ثبت Metadata

در نسخه وردپرس ۴.۶ شاهد اضافه شده تابع جدیدی به نامregister_meta()  هستیم. این تابع تقریبا مشابه   register_post_type()  عمل کرده و به ما اجازه ی ثبت کلید های متا را می دهد. به کمک این تابع افزونه ها و توسعه دهندگان قالب های وردپرس می توانند به شیوه ی استاندارد و یکپارچه با اطلاعات متای ذخیره شده به همراه نوشته ها، کاربران، دیدگاه ها و … کار کنند.

 
۵ .کلاس جدید WP_Post_Type :

در نسخه وردپرس ۴.۶ با استفاده از کلاس WP_Post_Type متغیر wp_post_types  تبدیل به آرایه ای از آبجکت های WP_Post_Type می شود. با استفاده از این کلاس و متد های آن میتوان به بکار گیری انواع نوشته ها، قوانین ریرایت، متا باکس ها، هوک ها و تاکسونومی ها پرداخت.
۶.کلاس جدید WP_Term_Query :

با استفاده از این کلاس (WP_Term_Query) می توان ترم های وردپرس را با ساختاری بسیار بهتر تولید کرد و به کار برد.
۷.دو کلاس جدید WP_Site_Query و WP_Network_Query

این دو کلاس در وردپرس شبکه به شما اجازه می دهد از سایت ها و شبکه های موجود Query گرفته و آن را به صورت Lazy Load بارگذاری کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر